مخفف

مرجع کلمات و اصطلاحات اختصاری

مخفف MIDI

Musical Instrument Digital Interface

میدی (Mid یا Midi مخفف Musical Instrument Digital Interface به معنای «رابط دیجیتالی سازهای موسیقی»)، یکی از قالب‌های قدیمی ثبت صدا در رایانه است که با وجود گذشت زمان، کهنه نشده و کاربرد خود را حفظ کرده است.

کاربرد اصلی قالب میدی در موسیقی است. در واقع یک پروندهٔ Mid حاوی نت‌های موسیقی، اطلاعات مربوط به هر ساز، پرده‌ها، وقفه‌ها و همهٔ اطلاعات تخصصی موسیقی بصورت کدشده است. به همین دلیل با داشتن یک برنامه مناسب، می‌توانیم همه این اطلاعات را از فایل استخراج کنیم و پرونده موردنظر را بر روی یک ساز الکترونیکی متصل به رایانه - مانند یک سینتی‌سایزر - به همان شکلی که سازندهٔ فایل مدنظرش بوده است، پخش کنیم.

در اکثر رایانه‌ها یک درگاه میدی به‌عنوان بخشی از درگاههای ورودی-خروجی کارت صدا موجود است که می‌توانیم ابزارهای موسیقی را به آن متصل کرده و موسیقی نواخته شده را به صورت پروندهٔ میدی ضبط کنیم. همچنین می‌توانیم نت‌ها را بنویسیم و ساز موسیقی آن را برای ما بنوازد.

فایل‌های میدی حجم بسیار کمی نیز اشغال می‌کنند و این نیز برای آنها یک مزیت بشمار می‌آید. این فرمت در بسیاری از ابزارهای الکترونیک از جمله تلفن همراه نیز کاربرد دارد.
MIDI
ارسال نظر

ارسال نظر

عکس خوانده نمی شود